3 Nisan 2010 Cumartesi

170 HP’lik Alfa Romeo MiTo Nisan Sonunda Türkiye’de!


İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo’nun lüks küçük sınıftaki temsilcisi Alfa Romeo MiTo’nun 1.4 litre 170 HP’lik Multiair Tbi motorla donatılmış “Quadrifoglio” (Dört yapraklı yonca) versiyonu, Nisan ayı sonundan itibaren ülkemizde de satışa sunuluyor. Daha çevik şasi yapısına, 6 ileri vitesli manuel şanzımana ve dinamik süspansiyon sistemine sahip Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, İtalyan markanın “Dört yapraklı yonca” logosunu taşıyan efsane modellerinin en yenisi olması bakımından ön plana çıkıyor.

100 yıla yakın geçmişiyle global otomotiv endüstrisine her dönem damgasını vurmayı başaran İtalyan üretici Alfa Romeo’nun lüks küçük sınıftaki öncü temsilcisi MiTo’nun 170 HP’lik Multiair teknolojili motorla donatılan versiyonu, Nisan ayı sonundan itibaren ülkemizde de satışa sunuluyor. Alfa Romeo’nun efsanevi “Dört yapraklı yonca” yani Quadrifoglio simgesini taşıyan 170 HP’lik en yeni MiTo versiyonu, çeviklik, aktif güvenlik ve kullanım kolaylığı gibi özelliklerinin yanı sıra şimdiye kadar bu sınıfta bir otomobilde sunulmayan özelliklere sahip şasi yapısı ile farkını ortaya koruyor.
170 HP’lik motoru sayesinde kg başına 6.7 HP ve litre başına 124 HP güç sunmayı başarabilen Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde, bir Alfa Romeo modelinde bugüne kadar sunulan en gelişmiş ve yüksek değeri sunmasıyla da ön plana çıkıyor. Fiat’ın yakıt tüketiminde ve emisyonlarda keskin düşüşlerle birlikte daha iyi bir performans elde edecek yüksek teknoloji ürünü motorları üretmeyi amaçlayan küçültme ilkesinin etkinliğini kanıtlayan Multiair motor teknolojisine sahip motoruyla donatılan Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede gerçekleştiriyor. Alfa Romeo mühendisleri, bu sıra dışı güç özelliklerine ve üstün performans / tüketim oranına dayanarak, yüksek kaliteli işçilik ve süsleme unsurlarının yer aldığı Quadrifoglio versiyonuna sportif ve teknolojik unsurları da dahil etmesiyle dikkat çekmektedir. Bunun bir örneği olan 17 inç’lik saten titanyum kaplı jantlar (Alfa Romeo 8C Competizione süper otomobil temel alınmıştır), koyu renkli far çerçeveleri, far parabollerinin koyu renkli cilası, sürüş sırasında hiçbir yansımaya veya dikkat dağınıklığına meydan vermeyen siyah renkli iç mekân gibi unsurlar rafine bir sportiflik içermektedir.

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde’de sunulan dinamik süspansiyon sistemi, araca çeviklik ve araç hâkimiyeti bakımından daha da fazla üstünlük sergilemesine imkân vererek, modele sıra dışı bir kullanım kolaylığı ile eşi benzeri olmayan bir güvenlik özelliği katmaktadır. “Dinamik Süspansiyon” sistemi; elektronik olarak kontrol edilen dört amortisör, beş akselerometrik sensör, bir kontrol birimi ve diğer ayarlar ile araç üzerindeki başka elektronik sistemler için de kullanılan, Alfa DNA’sı ile hazırlanmış bir arayüzden meydana gelir. Temel özelliği, otomobilin hareketi ve yol koşullarının yanı sıra sürüş tarzına da bağlı olarak kendini uyarlayan amortisörlerin tepkisini, aktif ve sürekli şekilde kontrol etmektir. Dinamik Süspansiyon sistemi, etkili filtreleme sistemi sayesinde bozuk yol yüzeylerine karşı yolcuları daha iyi korur ve ortaya çıkan herhangi bir engeli (kasis veya çukur gibi) farkedip, süspansiyon davranışını buna göre uyarlayarak konforu ideal seviyeye çıkarır. Sistem aynı zamanda, dört amortisörün sönümleme dağılımında değişiklik yaparak daha iyi viraj alınmasını sağlar ve gelişmiş yanal dinamik kontrol sayesinde araç hâkimiyetini ve yol tutuşu geliştirir. Üstelik Dinamik Süspansiyon sistemi, hızlanma, frenleme ve vites değişimleri sırasında şasinin hareketini ayarlayarak ve “Araç Dinamik Kontrol”, direksiyon ve fren sistemlerini mükemmel şekilde bütünleştirerek, uzunlamasına dinamik kontrolü de temin eder.

Süspansiyon, Alfa DNA sisteminin üç farklı kontrol stratejisi ile mükemmel bir etkileşim gösterir. “Normal” modda, çeviklik daha yüksek bir konfor seviyesi ile birleştirilirken, “All Weather (Tüm hava koşulları için hazırlanan mod)’da ise güvenlik unsurları, “Araç Dinamikleri Kontrolü” denge sistemi, direksiyon ve süspansiyon arasındaki daimî etkileşim sonucunda daha da artırılır. Son olarak “Dinamik” ayarda Alfa Romeo MiTo, her türlü yola uygun, zemine yapışan tam bir spor otomobil hâline dönüşür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder