3 Nisan 2010 Cumartesi

HONDA TYPE-R


Honda'nın üretim felsefesinde, yüksek dinamizm, üstün sürüş özellikleri ve yarış otomobillerine gönderme yapan motor performansını simgeleyen Type R ismi, ilk kez 80'li yıllarda üretilen modellerde kullanıldı. Honda, Civic, Integra ve Accord modellerinden sonra 2001 yılında, süper spor otomobili NSX'in de Type R versiyonunu da tanıtıldı. Yeni Civic Hatchback'in Type R versiyonu, 2001 yılında Japonya'da yollara çıktı. Ardından ülkemizde de görmeye başladığımız EP3 kasa kodlu Civic’in üretimi 2005 yılında sona erdi. Günümüzde ise FN2 kasa kodlu Type R, 2007 yılında satışa sunuldu. Bir önceki kasa ile hiçbir benzer görselliği bulunmayan aracın performans verileri bir çok kişiyi hayal kırıklığına uğrattı. EP3’e göre sadece 1 hp’lik güç artışı, Type R’a olan talebi gerçekten etkilemişti. Fakat bu, FN2 Type R’ın başarısız bir otomobil olduğunu değil; K20 kod adlı motorların başarılı bir yapıt olduğunun göstergesiydi aslında.

2010 yılına girdiğimiz şu günlerde ise hala litre başına düşen 100 hp’lik oranı aşan pek az atmosferik otomobil olduğunu görebiliyoruz. Böyle bir otomobile sahip olduğu için gurur duyan araç sahibi Melih ise aracıyla birlikte antrenman yapmaya devam ediyor. Melih, 15 yıldır vücut geliştirme sporu ile uğraşıyor. 1996 gençler Türkiye ikinciliğine ve bu sporla alakalı 18 madalyaya sahip. O ise Type-R’ı kaslı yapısı ve Japon otomobili sevdasından dolayı satın aldı. Aracını aldıktan sonra sürekli kişileştirmek için araştırmalar içerisine giren Melih, istediği parçalara birer birer ulaşıyor.

Aracına yapacağı hiçbir masraftan kaçınmak istemeyen Melih, otomobiline en iyi markaları uygun görüyor. Jantlar, hiç kuşkusuz bir otomobili gösteren en önemli görsel öğelerinden biri. Bunun farkında olan Melih, 18 inç’lik Advan Racing RS’i ve sonrasında yol tutuşunu iyileştirmek için H&R coiloverları sipariş ediyor.

201 hp’lik güç üreten motorun rahatlaması için Injen cai ve Injen cat-back egzozdan yardım alınırken; İtalya’ya yollanıp yeniden programlanan ECU sayesinde güç artışı da sağlanıyor. Type-R’ın mucizevi VTC teknolojisi fabrika ayarlarına göre 5.200-5.400 rpm aralığında devreye giriyor. Yeniden programlanan ECU sayesinde ise VTC, 4200 rpm’de açılırken; aracın kesiciye girmesi ise 8700’de gerçekleşiyor (standart bir Type-R’da 8.300 rpm).

Yapılan değişikliklerle yetinmek istemeyen Melih, ileride motorla ilgili daha büyük projelerinin olduğunu söyleyerek, hayalinde bir de EVO olduğunu belirtiyor.

MOTOR
Injen cold air intake kit W/MR, Injen 60mm cat-back egzoz

ELEKTRONİK
Custom ECU yazılımı, Cyclone 8000k xenon

YÜRÜYEN AKSAM
H&R coilover, Advan Racing RS jantlar, Bridgestone Potenza RE050 225/40-18 lastikler

GÖRSEL
LSD kapılar, Sonax cam filmi

GARAJ
Sonax Aksu Adana, US Tuning, FT Tuning, GT Tuning

SÜRÜCÜ
Melih, Kadifeci, 30, Satış Uzmanı, Adana

Yazı: Özcan ÖZKAYA Fotoğraf: Ethem BAĞIRSAKÇI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder