29 Nisan 2010 Perşembe

Opel'de 20 bin TL ye varan indirimler!


Opel, Mart sonuna kadar geçerli olan kampanyasında; Corsa'dan Astra'ya Insignia'dan Antara modeline 2 bin TL'den 20 bin TL'ye varan indirimler uyguluyor. Opel'in ödüllü modeli Insignia'da 2-3 bin TL arasında indirim yapıyor. Bu indirimle 1.6 lt 180 bg turbo benzinli Insignia 58 bin 19 TL, 1.6lt Editon 115 bg benzinli Insignia 52 bin 758 TL'ye satılıyor.
Astra 40 bin TL'den başlıyor
Tüm Astra modellerinde ise bin TL indirim var. Astra 1.4 lt 100 bg modelinin fiyatı 40 bin 283 TL'den başlıyor, 1.6 lt 180 bg Turbo Cosmo modelinin fiyatı ise 57 bin 305 TL'ye kadar çıkıyor. Corsa modellerinde ise 4 bin 250 TL ye varan indirimler dikkat çekiyor. Opel Corsa'nın fiyatı 27 bin 931 TL'den başlıyor. Astra Classic modellerinde 5 bin 350 TL indirim uygulanırken, Antara'da indirim 20 bin TL'yi buluyor.

Toyota Lexus daha güvenli..


Toyota, Consumer Reports dergisinin Lexus GX 460 modelinin dönüşlerde sorun yaşadığıyla ilgili, ''güvenlik riski'' olduğunu söyleyerek, bu aracın satın alınmaması gerektiğine yönelik bir uyarı yaptıktan sonra alışılmadık bir kararla bu modelin satışlarını durdurmuştu. Şirketten yapılan açıklamada, satışların durdurulduğu bu dönemde, Lexus GX 460’ın üretiminin de önümüzdeki Cuma’dan başlamak üzere dokuz iş günü için durdurulacağı belirtildi. Toyota, Lexus GX 460 modelinin satışlarını ABD, Orta Doğu, Rusya ve diğer piyasalarda durdurdu.
Şirketin bu hamlesi dikkatlerin yeniden, son dönemde yaptığı dünya genelinde yaklaşık 9 milyon aracı geri çağırmasından sonra satışlarında büyük bir düşüş yaşayan Toyota’nın yönelmesine neden oldu. Analistler, Lexus GX modelinin çok fazla satan bir model olmamasına rağmen bu araçtaki olası güvenlik riskinin, bir zamanlar Toyota''nın lüks markası olan Lexus''un itibarına büyük zarar verdiğini belirtiyor. Standard & Poor''s analistlerinden Efraim Levy konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, "Her ne kadar bu modelin Toyota''nın satışlarına oranı az da olsa, Toyota''nın kalite sorunlarının Lexus''u da etkilediği düşünüldüğünde, markaların itibarının zedelenmesinden kaynaklanan zararların onarılmasının maliyeti artacaktır" dedi.

Toyota, gaz pedalı ve fren sorunu nedeniyle dünya çapında 8 milyondan fazla aracı geri çağırmıştı. Hürriyet

Klasik Otomobiller Yarışıyor


4 Nisan Cumartesi günü İstanbul içinde gerçekleşecek rallide, 30’un üzerinde klasik otomobil yarışacak. Yarışa, aralarında Hakan Çiftçi, Aydın Harezi, Hasan İnsel, Cengiz Artam, Cem Özer’ inde bulunduğu ünlü isimler katılıyor İstanbullular rallide, Hulusi Kentmen, İvana Trump ve daha pek çok ismin kullandığı klasik otomobilleri görebilecekler. 20.yılını kutlayan ve bu anlamda Türkiye’nin ilk ve tek kulübü olan “Klasik Otomobil Kulübü”nün, düzenlediği 23 Nisan Klasik Otomobil Rallisi, bu yıl Çiftçiler Holding ana sponsorluğunda gerçekleşiyor. Çiftçiler Holding Zincirlikuyu binası önünden 24 Nisan’da start alacak olan ralli, İstanbul-Silivri-İstanbul güzergahında yapılacak.
Ralliye, aralarında Çiftçiler Holding yönetiminden Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Çiftçi, Yönetim Kurulu Üyesi Hatice Paksoy Çiftçi, Cem Paksoy, Kulüp Başkanı Aydın Harezi, Sinan Dündar, Dr. Hasan İnsel, Elif Geveli, Ayhan Geveli, Cengiz Artam’ ın da aralarında bulunduğu 30’un üzerinde klasik otomobil tutkunu katılıyor. Rahmi Koç, Mustafa Koç, Alinur Velidedeoğlu, Burhan Öcal gibi tanınmış 300 önemli kişinin üyesi olduğu Klasik Otomobil Kulübü’nün Başkanı Aydın Harezi, ralliye Hulusi Kentmen’ e ait olan nostaljik bir otomobille katılıyor.
Cem Özer, Nurgül Yeşilçay, Elif Aktuğ, Rahşan Gülşan, Elif Dağdeviren, Nermin Bezmen, Umut Kurt gibi basın ve sanat dünyasından birçok ünlü ismin yer alacağı ralliye, son anda klasik otomobil merakıyla bilinen sürpriz isimlerin de ilgi göstermesi bekleniyor. 24 Nisan günü saat 10.00’da Çiftçiler Holding Zincirlikuyu binasından start alacak olan ralli, Kemerburgaz, Silivri etabı sonrası, o gün yine aynı noktada son bulacak. Etkinlik, tüm ekiplerin ralliyi tamamlamasının ardından, pit-stop da ödül töreni ve parti ile devam edecek. Hız yarışı olmayan bu rallide amacın parkuru en doğru şekilde tamamlamak olduğu vurgulandı. Çiftçiler Holding’in sponsor olduğu bu rallide, şampiyon olan ekip sadece bu rallinin birincisi olmakla kalmayacak aynı zamanda toplam üç ralliden oluşan “Klasik Otomobil Şampiyonası” nda da, birincilik için önemli bir yol kat etmiş sayılacak. Ralli’de değeri 10 bin USD’den, 2 Milyon USD’ye uzanan klasik otomobilleri görmek mümkün olacak. Ralli’ye, yurt içi ve yurt dışı klasik otomobil yarışlarında tecrübe edinen ve birçok başarılara imza atan klasik tutkunu ekiplerin yanı sıra, kulübün genç ve dinamik üyeleri de katılacak.

İlk Çeyreğin Galibi Fiesta


Ford''tan yapılan yazılı açıklamaya göre 2010''un ilk üç ayında Türkiye pazarında 2 bin 878 adetlik satış rakamı ile sınıfında lider olan Fiesta, Avrupa''da da aynı dönemde toplam 140 bin 496 adetlik satış hacmine ulaştı. Bir önceki yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 21,7 artırmayı başaran Fiesta, Avrupa''nın tüm sınıflarda en fazla tercih edilen modeli oldu. Avrupa''nın en prestijli tasarım ödüllerinden ''2009 Red Dot Tasarım'' ödülünü kazanarak sınıfının en şık tasarımına sahip olduğu tescillenen Fiesta, 2010 yılının ilk çeyreğinde ulaştığı satış rakamlarıyla liderliğini bir kez daha kanıtladı. Otomotiv verileri ve araştırmaları alanında faaliyet gösteren ve dünyanın lider kuruluşları arasında yer alan JATO Dynamics, Ford Fiesta''nın ''Avrupa Satış Lideri'' olduğunu açıkladı.
Avrupa''nın en prestijli tasarım ödüllerinden ''2009 Red Dot Tasarım'' ödülünü kazanarak sınıfının en şık tasarımına sahip olduğu tescillenen Fiesta, 2010 yılının ilk çeyreğinde ulaştığı satış rakamlarıyla liderliğini bir kez daha kanıtladı. Otomotiv verileri ve araştırmaları alanında faaliyet gösteren ve dünyanın lider kuruluşları arasında yer alan JATO Dynamics, Ford Fiesta''nın ''Avrupa Satış Lideri'' olduğunu açıkladı. Ford Fiesta, Avrupa''nın tüm sınıflarda en fazla tercih edilen modeli oldu. Avrupa toplam araç satışı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9,6 artarak 3 milyon 737 bin 797 adet olarak gerçekleşti. Ford Fiesta''nın başarısını değerlendiren Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, şunları kaydetti:
'''Kısa bir süre önce Türkiye''de tanıtımını yaptığımız Fiesta Sport ile yoğun talep gören Fiesta ailesine taze bir güç katmıştık. Fiesta ailesi Türkiye''de olduğu gibi Avrupa pazarında da büyük beğeni kazanıyor. 2009 yılında uygulanan ÖTV indirimi sırasında müşteri taleplerine yetişemeyen ve seneyi sınıfının en fazla tercih edilen ikinci 5 kapılı model olarak kapatan Fiesta, hak ettiği liderliği 2010 yılında hem Türkiye''de hem Avrupa''da kazandı.''''

5 Nisan 2010 Pazartesi

Peugeot Partner Tepee



Peugeot tarafından ilk kez 1996 yılında çok amaçlı kullanıma dönük olarak yaratılan ve pazara sunulan minivan tipi araçlar büyük bir başarı kazandı. Peugeot tarfından gerçekleştirilen bu yenilikçi kavram piyasada yeni bir akım yaratarak müşteri beklenti ve taleplerini yeniden şekillendirdi. Birçok olumlu ve güçlü özelliği yanında minivan araçlar özellikle sundukları daha fazla iç alan ve kullanışlılık ile müşteriler tarafından takdir gördüler.
Türkiye’de ilk defa 97 senesinde pazara sunulan Peugeot Partner 2003 yılı Ocak ayında yeni görünümüne kavuşmuş ve o tarihten sonra da gerçekleşen bazı değişikliklerle birlikte bugüne kadar pazarda önemli bir yer edinmiştir. Fransız otomobil üreticisi Peugeot, hafif ticari araç pazarındaki bu istikrarlı büyümeyi göz önünde bulundurarak bu segmentte büyük başarı kazanan modeli Partner’i tepeden tırnağa yeniledi.
Sahip olduğu bir çok yenilikçi özelliği, mükemmel modülerliği, daha da büyüyen boyutları ve genişleyen iç hacmiyle birlikte yeni Partner Tepee şık, çekici ve güç ile sağlamlığı bünyesinde birleştiren görünümü ile yeni nesil minivanların öncüsü konumunda yer alıyor.
Peugeot Partner Tepee oldukça şık bir görünüme sahip. Yenilenen yüzüyle daha dikkat çekici ve daha dinamik hatlara kavuşan Partner Tepee, bir ticari araçtan daha çok bir aile aracına benziyor.
Partner Tepee’nin dinamik ve düzgün hatlara sahip görünümü sağlam ve yüksek kaliteli tasarımını yansıtıyor. Farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek seçenekleriyle Partner Tepee her türlü talebe uyum gösterebiliyor.
Partner TEPEEPartner Tepee’nin akıcı çizgileri ve eğimleriyle etkileyici tasarımı ona hem sağlam hem de prestijli bir görünüm kazandırıyor. Bir bakışta hem ticari kullanıma hem de aileleri uzun mesafelere taşımaya uygunluğu ve güvenli oluşu hemen belli oluyor.
Arka bagaj bölümünde geniş bir yükleme alanı sunuluyor. Cam hizası altında 675 litre olan bagaj hacmi arka koltuklar çıkarıldığında 3.000 litreye çıkarılabiliyor.
Partner Tepee’de standart olarak yer alan üç kişilik arka koltuk 1/3 – 2/3 olarak yatırılabiliyor, bütünüyle öne katlanabiliyor ya da tamamen çıkarılabiliyor. Aracın modülerliğini daha da artırmak üzere, tek tek bağımsız olarak yatırılabilen, katlanabilen ve çıkarılabilen üç koltuktan oluşan bir koltuk düzeni de seçilebiliyor. Minivan sınıfında başka hiç bir marka modelde bulunmayan bu seçenek kullanıcıların iç alanı istedikleri gibi şekillendirmesine olanak tanıyor ve aracı her türlü kullanıma uygun hale getiriyor.
Partner TEPEEPertnerdeki dörtlü sinyaller acil bir durumda ABS sistemi ile bağlantılı olarak otomatik bir şekilde yanıp sönmeye başlıyor. Bu da arkadan gelen araçları bir tehlikeyle ilgili en erken şekilde uyararak bir çarpışma riskini azaltıyor.
Partner Tepee’de Comfort, Premium ve Premium Pack olmak üzere üç farklı donanım seviyesi bulunuyor. Partner Tepee 27.450 ile 35.500 YTL arasındaki fiyatlarla satışa sunuluyor.

Aradığı Aracı Bulamayana Sabit Fiyat Garantisi


Aradığı aracı bulamayana sabit fiyat garantisi…

Ford Otosan, binek ve ticari araçlarında geçen ay başlattığı kampanyalarını bu ay da sürdürüyor.

Üstelik bunlara bir yenisi de ekleyerek.

Ford, istediği renk ve model aracı bulamayan müşterilerine, ön ödemeyle Mayıs sonuna kadar sabit fiyat sunuyor. Böylece müşteriler Mayıs sonuna kadar gelen tüm araçları ön ödeme sayesinde sabit fiyatla satın alabiliyor.
otomobil.milliyet.com.tr sitesinden alınmıştır.

E-Serisi’nin dokuzuncu nesli Türkiye’de


Mercedes’in önemli modellerinden biri olan ve tamamen yenilenen Mercedes E-Serisi, Türkiye’de piyasaya çıktı.
Önceki modele göre tamamen değişen E-Serisi’nin farları da dahil tüm tasarımında köşeli hatlar dikkat çekiyor. İç mekanındaysa sade, ancak kalite hissi artırılmış ve fonksiyonel bir kokpit yaratılmış.
İlk etapta Türkiye’ye dizel motor seçenekleriyle ithal edilmiş. Yeni geliştirilen bu yeni 4 silindirli dizel motorlar, düşük yakıt tüketimleriyle iddialı. Nitekim 204 HP’lik E 250 CDI, eski V6 motora göre yüzde 23 daha az tüketiyor. ‘Akıllı ortak’
Türkiye’de Ekim ayında sunulacak doğrudan püskürtmeli E 200 CGI (184 HP) benzinli motor ise yE 200 Kompressor’e göre yüzde 20’ye varan yakıt ekonomisi sağlıyor.
74 bin 320 euro’dan başlayan fiyatlara sahip yeni E-Serisi özellikle kaza önlemeye yönelik teknolojik donanımları sayesinde, sürücülerin “akıllı ortağı” olarak nitelenmiş.
Olası kazayı algılayan ve yolcuları kazayı en hafif şekilde atlatmaya hazırlayan “PRE-SAFE”, kaza halinde yayaları koruyan “Aktif Motor Kaputu”, sürücünün yorgunluğunu tespit ederek uyaran “Konsantrasyon Kaybı Uyarıcısı” E-Serisi ‘nde standart .
otomobil.milliyet.com.tr sitesinden alınmıştır.

Yeniliklere ÖTV dopingi


Otomotiv firmaları, yeni modellerini de ÖTV indirimine yetiştirmek için adeta yarışıyor. İşte bu yenilik kervanına geçtiğimiz günlerde katılan son üyeler…
Clio ailesi daha gençleşti
Mart ayındaki Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk kez tanıtılan ve Bursa’daki Oyak Renault fabrikalarında üretilen Clio Hatchback ve Grand Tour’un makyajlanan versiyonları, kısa sürede Türkiye pazarına sunuldu. Yenilenen Clio HB 23 bin 900 TL, Clio Grand Tour ise 24 bin 950TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
Clio HB ve Grand Tour’da ön görünüm tamamen değişirken, yenilenen gövde rengi tamponlar, stop lambaları dikkat çekiyor. Jant ve renk seçenekleri de yeniden tanımlanmış. İç bölümündeyse yeni döşemeler, artırılmış kalite hissi ve navigasyon ekranı dikkat çekiyor.
Yeni Clio HB’de 1.2 lt, 1.4 lt, 1.6 lt benzinli, 1.5 dCi 70 ve 85 HP dizel, Clio Grand Tour’daysa 1.2 lt benzinli ve HB’de de kullanılan dizel motor seçenekleri var.
Ticarete ‘daha güvenli’ seçenek
Tofaş’ın Bursa fabrikalarında üretilen Fiat Doblo’nun, standart güvenlik donanımları yükseltilmiş özel versiyonu “Safeline” 22 bin 690 TL’den başlayan fiyatla satışa sunuldu. Doblo Safeline, 1.4 lt (77 HP) benzinlinin yanı sıra 1.3 lt (75 HP) ve 1.9 lt (105 HP) dizel motor seçeneklerine sahip. ABS, sürücü/yolcu ön hava yastıkları, klima, MP3 çalarlı müzik sistemi, 2. sürgülü kapı, koyu renk cam, tavan rayları ve elektrikli yan aynalar standart.
Citroen’in işlevsel miniği 29 bin 500 TL’den geldi
Fransız üretici Citroen’in “Picasso” adını taşıyan dördüncü modeli olan C3 Picasso, 29 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla geçen hafta satışa sunuldu. Baylas Otomotiv A.Ş Genel Müdürü Müfit Ataseven, açıklanandan yaklaşık 10 gün erken satışa sunulan C3 Picasso’dan 15 Haziran’a kadar 200 civarında satmayı planladıklarını kaydetti.
C3 Picasso, minivan sınıfında oldukça farklı tasarıma sahip oluşuyla dikkat çekiyor. Geniş ön camı, cam tavan seçeneği, fonksiyonel iç mekanı, modern gösterge paneli gibi unsurlar da, aracın çekiciliğine katkıda bulunuyor. Araçta bol tutulan eşya koyma gözlerinin yanı sıra koku haznesi ve arka koltuktaki çocukların izlenebilmesine olanak tanıyan minik gözetleme aynası detaylar arasında.
Türkiye’ye 1.4 lt (95 HP) benzinli ve 1.6 lt (90 HP) dizel motor seçenekleriyle getirilen C3 Picasso’da, şimdilik otomatik vites yok. Aracın en donanımlı ve dizel motorlu versiyonu 31 bin 500 TL’lik etikete sahip.
otomobil.milliyet.com.tr sitesinden alınmıştır.

3 Nisan 2010 Cumartesi

B&B VW Scirocco R


Birinci seviyede elektronik kontrol ünitesinde değişiklikler yapılmış, elektronik enjeksiyon optimize edilmiş. Güç ve tork 310 bg’ye ve 1900 devir/dakikada 410 Nm’ye çıkmış. Azami hız 275 km/s olarak veriliyor.

İkinci seviye, hava emişini, hava akışlarını, ateşlemeyi, yakıt enjeksiyonunu optimize ederek ve farklı bir egzoz sistemi ile rakamları daha da yukarı çekiyor. Sonuç olarak 324 beygir güç ve 2000 devir/dakikada 435 Nm tork elde ediliyor. Azami hız hafifçe artarak 279 km/s’ye çıkıyor.

En ileri derece modifikasyonu sunan üçüncü seviye önceki bütün değişikliklerin yanı sıra özel bir B&B turbo, spor egzoz ve hava emişi içeriyor. Böylece maksimum güç 362 bg’ye, azami tork da 2600 devir/dakikada 480 Nm’ye ulaşıyor. Buna bağlı olarak azami hız da 280 km/s’ye yükseliyor.

Bütün bu modifikasyonlarda 2.0 litrelik TSI motor kullanılyor.

Ntvmsnbc

Vorsteiner BMW X6M


Ön tamponun altına eklenen splitter, ek havalandırma yarıklı motor kaputu, yan ayna korumaları, arka camın üst ve altında birer adet bulunan spoiler ve arka tampon altında bulunan düfüzörden oluşan paketle birlikte 23 inç çaplı jantlar alınabiliyor.

Firma tarafından yapılan açıklamada parçaların standart tekniklerle üretilen karbon fiber parçalardan %30 daha kuvvetli olduğu açıklanırken kaputun, standart modelinkine oranla %40 hafiflediği belirtilmiş.

TECHART Porsche 911 GT2 Aerodynamic Kit 1


Ön tampon altına eklenen splitter, standart versiyondan daha kalın LED gündüz farları, yan etekler, arka cam üzerinde bülünan küçük spoiler, 19 ve 20 inç çaplı jant seçenekleri ve kaput üzerinde bulunan büyük spoiler aracın dış mekandaki değişiklikleri.

Fren ve süspansiyon sistemi modifiye edilen otomobilde kullanılan egzoz sistemi, ses seviyesinin ayarlanabilmesi için bir kontrol supabı sunmakta. Daha kısa yaylarla donatılan süspansiyon sisteminde de ön aks için yükseltme düzeneği opsiyonlar arasında bulunuyor. Aracın burnunu 60 mm kadar kaldırabilen sistem kasis geçişlerinde ön splitter ile yolun temasını önlüyor.

Motor modifikasyonu üzerinde de çalışmış olan TECHART mühendisleri aracı, bir GTSteet R'dan daha güçlü hale getirmişler. Çift turbo beslemeye sahip olan 3.6 litre hacimli Boxer motor 680 beygir güç, 860 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manüel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen aracın 0'dan 200 km/s sürate ulaşması 9.9 saniye sürerken maksimum sürati 339 km/s'i buluyor.

Sportec Panamera SP560


Panamera için henüz bir aerodinamik kit sunmayan Sportec, aracın görünümünü sadece 22 inç çaplı jantlar kullanarak değiştirmiş. Süspansiyon sistemine sertlik ve yükseklik ayarları ekleyen firma egzoz sistemini de yenileyerek çıkarılan sesin seviyesini sürücünün ayarlamasına izin vermiş.

İlk etap modifikasyon çalışması olduğundan sadece elektronik kontrol ünitesi yeniden programlanan çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motor 560 beygir güç, 790 Nm tork üretebilmekte. Maksimum sürati 315 km/s'e yükselen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabiliyor.

Gücün kontrol altında tutulabilmesi için modifiye edilen fren sisteminde önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperler kullanılmış.

170 HP’lik Alfa Romeo MiTo Nisan Sonunda Türkiye’de!


İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo’nun lüks küçük sınıftaki temsilcisi Alfa Romeo MiTo’nun 1.4 litre 170 HP’lik Multiair Tbi motorla donatılmış “Quadrifoglio” (Dört yapraklı yonca) versiyonu, Nisan ayı sonundan itibaren ülkemizde de satışa sunuluyor. Daha çevik şasi yapısına, 6 ileri vitesli manuel şanzımana ve dinamik süspansiyon sistemine sahip Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, İtalyan markanın “Dört yapraklı yonca” logosunu taşıyan efsane modellerinin en yenisi olması bakımından ön plana çıkıyor.

100 yıla yakın geçmişiyle global otomotiv endüstrisine her dönem damgasını vurmayı başaran İtalyan üretici Alfa Romeo’nun lüks küçük sınıftaki öncü temsilcisi MiTo’nun 170 HP’lik Multiair teknolojili motorla donatılan versiyonu, Nisan ayı sonundan itibaren ülkemizde de satışa sunuluyor. Alfa Romeo’nun efsanevi “Dört yapraklı yonca” yani Quadrifoglio simgesini taşıyan 170 HP’lik en yeni MiTo versiyonu, çeviklik, aktif güvenlik ve kullanım kolaylığı gibi özelliklerinin yanı sıra şimdiye kadar bu sınıfta bir otomobilde sunulmayan özelliklere sahip şasi yapısı ile farkını ortaya koruyor.
170 HP’lik motoru sayesinde kg başına 6.7 HP ve litre başına 124 HP güç sunmayı başarabilen Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde, bir Alfa Romeo modelinde bugüne kadar sunulan en gelişmiş ve yüksek değeri sunmasıyla da ön plana çıkıyor. Fiat’ın yakıt tüketiminde ve emisyonlarda keskin düşüşlerle birlikte daha iyi bir performans elde edecek yüksek teknoloji ürünü motorları üretmeyi amaçlayan küçültme ilkesinin etkinliğini kanıtlayan Multiair motor teknolojisine sahip motoruyla donatılan Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde, 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede gerçekleştiriyor. Alfa Romeo mühendisleri, bu sıra dışı güç özelliklerine ve üstün performans / tüketim oranına dayanarak, yüksek kaliteli işçilik ve süsleme unsurlarının yer aldığı Quadrifoglio versiyonuna sportif ve teknolojik unsurları da dahil etmesiyle dikkat çekmektedir. Bunun bir örneği olan 17 inç’lik saten titanyum kaplı jantlar (Alfa Romeo 8C Competizione süper otomobil temel alınmıştır), koyu renkli far çerçeveleri, far parabollerinin koyu renkli cilası, sürüş sırasında hiçbir yansımaya veya dikkat dağınıklığına meydan vermeyen siyah renkli iç mekân gibi unsurlar rafine bir sportiflik içermektedir.

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde’de sunulan dinamik süspansiyon sistemi, araca çeviklik ve araç hâkimiyeti bakımından daha da fazla üstünlük sergilemesine imkân vererek, modele sıra dışı bir kullanım kolaylığı ile eşi benzeri olmayan bir güvenlik özelliği katmaktadır. “Dinamik Süspansiyon” sistemi; elektronik olarak kontrol edilen dört amortisör, beş akselerometrik sensör, bir kontrol birimi ve diğer ayarlar ile araç üzerindeki başka elektronik sistemler için de kullanılan, Alfa DNA’sı ile hazırlanmış bir arayüzden meydana gelir. Temel özelliği, otomobilin hareketi ve yol koşullarının yanı sıra sürüş tarzına da bağlı olarak kendini uyarlayan amortisörlerin tepkisini, aktif ve sürekli şekilde kontrol etmektir. Dinamik Süspansiyon sistemi, etkili filtreleme sistemi sayesinde bozuk yol yüzeylerine karşı yolcuları daha iyi korur ve ortaya çıkan herhangi bir engeli (kasis veya çukur gibi) farkedip, süspansiyon davranışını buna göre uyarlayarak konforu ideal seviyeye çıkarır. Sistem aynı zamanda, dört amortisörün sönümleme dağılımında değişiklik yaparak daha iyi viraj alınmasını sağlar ve gelişmiş yanal dinamik kontrol sayesinde araç hâkimiyetini ve yol tutuşu geliştirir. Üstelik Dinamik Süspansiyon sistemi, hızlanma, frenleme ve vites değişimleri sırasında şasinin hareketini ayarlayarak ve “Araç Dinamik Kontrol”, direksiyon ve fren sistemlerini mükemmel şekilde bütünleştirerek, uzunlamasına dinamik kontrolü de temin eder.

Süspansiyon, Alfa DNA sisteminin üç farklı kontrol stratejisi ile mükemmel bir etkileşim gösterir. “Normal” modda, çeviklik daha yüksek bir konfor seviyesi ile birleştirilirken, “All Weather (Tüm hava koşulları için hazırlanan mod)’da ise güvenlik unsurları, “Araç Dinamikleri Kontrolü” denge sistemi, direksiyon ve süspansiyon arasındaki daimî etkileşim sonucunda daha da artırılır. Son olarak “Dinamik” ayarda Alfa Romeo MiTo, her türlü yola uygun, zemine yapışan tam bir spor otomobil hâline dönüşür.

HONDA TYPE-R


Honda'nın üretim felsefesinde, yüksek dinamizm, üstün sürüş özellikleri ve yarış otomobillerine gönderme yapan motor performansını simgeleyen Type R ismi, ilk kez 80'li yıllarda üretilen modellerde kullanıldı. Honda, Civic, Integra ve Accord modellerinden sonra 2001 yılında, süper spor otomobili NSX'in de Type R versiyonunu da tanıtıldı. Yeni Civic Hatchback'in Type R versiyonu, 2001 yılında Japonya'da yollara çıktı. Ardından ülkemizde de görmeye başladığımız EP3 kasa kodlu Civic’in üretimi 2005 yılında sona erdi. Günümüzde ise FN2 kasa kodlu Type R, 2007 yılında satışa sunuldu. Bir önceki kasa ile hiçbir benzer görselliği bulunmayan aracın performans verileri bir çok kişiyi hayal kırıklığına uğrattı. EP3’e göre sadece 1 hp’lik güç artışı, Type R’a olan talebi gerçekten etkilemişti. Fakat bu, FN2 Type R’ın başarısız bir otomobil olduğunu değil; K20 kod adlı motorların başarılı bir yapıt olduğunun göstergesiydi aslında.

2010 yılına girdiğimiz şu günlerde ise hala litre başına düşen 100 hp’lik oranı aşan pek az atmosferik otomobil olduğunu görebiliyoruz. Böyle bir otomobile sahip olduğu için gurur duyan araç sahibi Melih ise aracıyla birlikte antrenman yapmaya devam ediyor. Melih, 15 yıldır vücut geliştirme sporu ile uğraşıyor. 1996 gençler Türkiye ikinciliğine ve bu sporla alakalı 18 madalyaya sahip. O ise Type-R’ı kaslı yapısı ve Japon otomobili sevdasından dolayı satın aldı. Aracını aldıktan sonra sürekli kişileştirmek için araştırmalar içerisine giren Melih, istediği parçalara birer birer ulaşıyor.

Aracına yapacağı hiçbir masraftan kaçınmak istemeyen Melih, otomobiline en iyi markaları uygun görüyor. Jantlar, hiç kuşkusuz bir otomobili gösteren en önemli görsel öğelerinden biri. Bunun farkında olan Melih, 18 inç’lik Advan Racing RS’i ve sonrasında yol tutuşunu iyileştirmek için H&R coiloverları sipariş ediyor.

201 hp’lik güç üreten motorun rahatlaması için Injen cai ve Injen cat-back egzozdan yardım alınırken; İtalya’ya yollanıp yeniden programlanan ECU sayesinde güç artışı da sağlanıyor. Type-R’ın mucizevi VTC teknolojisi fabrika ayarlarına göre 5.200-5.400 rpm aralığında devreye giriyor. Yeniden programlanan ECU sayesinde ise VTC, 4200 rpm’de açılırken; aracın kesiciye girmesi ise 8700’de gerçekleşiyor (standart bir Type-R’da 8.300 rpm).

Yapılan değişikliklerle yetinmek istemeyen Melih, ileride motorla ilgili daha büyük projelerinin olduğunu söyleyerek, hayalinde bir de EVO olduğunu belirtiyor.

MOTOR
Injen cold air intake kit W/MR, Injen 60mm cat-back egzoz

ELEKTRONİK
Custom ECU yazılımı, Cyclone 8000k xenon

YÜRÜYEN AKSAM
H&R coilover, Advan Racing RS jantlar, Bridgestone Potenza RE050 225/40-18 lastikler

GÖRSEL
LSD kapılar, Sonax cam filmi

GARAJ
Sonax Aksu Adana, US Tuning, FT Tuning, GT Tuning

SÜRÜCÜ
Melih, Kadifeci, 30, Satış Uzmanı, Adana

Yazı: Özcan ÖZKAYA Fotoğraf: Ethem BAĞIRSAKÇI

Brabus Mercedes E-Class Cabriolet


Tasarımı yenilenen tamponlar, bagaj kapağı üzerinde küçük bir spoiler ve çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jant seçenekleri olarak tanıtılan dış pakette E V12 Coupé'nin vahşiliği henüz görülmezken iç mekanda sunulan farklılıklar biraz daha dikkat çekici.

Gösterge tablosu yenilenen araç için değişik renklerde deri ve Alcantara döşemeler sunulurken karbon fiber ve ahşap kaplamalar da değişik desenlerde ısmarlanabiliyor. Kapı eşiğinde ışıklandırılmış BRABUS logosu bulunan otomobil için alüminyum pedal seti de sunulmakta.

İstek üzerine süspansiyon ve fren sistemleri de modifiye edilen otomobilin sürüş yüksekliği 30 mm azaltılırken fren disklerinin çapı 360 mm'ye kadar çıkmış. Sistemde kullanılan kaliperler de önde 6, arkada 4 pistonlu.

Araç, motor modifikasyon kitleriyle de dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. E 250 CDI BlueEFFICIENCY modeli için sunulan ECO Power Extra D4 kiti 2.1 litre hacimli turbo Diesel motorun gücünü 235 beygire, torkunuysa 560 Nm'ye yükseltiyor.

ECO PowerXtra D6 (III) kitiyle alınabilen, 3 litre hacimli turbo Diesel motora sahip E 350 CDI BlueEFFICIENCY modelinin gücü 272 beygire, torkuysa 590 Nm'ye ulaşmış.

ECO PowerXtra CGI kitiyle sunulan E 250 CGI BlueEFFICIENCY modelinin kompresör beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motoru 230 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken E 350 CGI BlueEFFICIENCY modeli 18 beygir artı güçle 306 beygire ulaşmış.

E Cabriolet için şu anda sunulan en büyük modifikasyon çalışmasıysa E500 temelli. 5.5 litre hacimli v8 motorunun hacmi 6.1 litreye yükseltilen otomobil 462 beygir güç, 615 Nm tork üretebilmekte. 0'dan 100 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilen bu aracın maksimum sürati 300 km/s.

LAND ROVER FREELANDER II


Land Rover’in en küçük modeli olan Freelander, tasarımında ağabeyi Range Rover’den izler taşıyor. Arazi ruhunu yansıtan bir marka olan Land Rover’in bu küçük modeli daha çok şehirli bir yapıya sahip. İç mekanda da sportif detaylarla süslenen Freelander, tek motor seçeneği ile satılıyor. 2.2 litre hacmindeki bu dizel motor 160 beygir güç üretiyor. Otomatik vitesin standart olarak sunulduğu araçta ’GS’, ’XS’ ve ’HSE’ olmak üzere 3 farklı donanım seviyesi bulunuyor

HYUNDAI SANTA FE


Baştan aşağı yenilenerek büyük bir değişime uğrayan Santa Fe, öncüsüne oranla sunduğu lüks ve konfor ile öne çıkıyor. Büyüyen boyutları ile 7 kişilik oturma alanı sunabilen araçta tek motor seçeneği yer alıyor. 2.2 litre hacmindeki dizel motor 150 beygir güç üretiyor. Manuel kullanıma da olanak tanıyan 5 ileri otomatik şanzıman Santa Fe’de standart olarak sunuluyor. Araçta Select, Style ve Style Max olmak üzere üç farklı donanım seviyesi mevcut.

HYUNDAI TUCSON


Hyundai’nin, Kia Sportage modeli ile aynı teknik altyapıda geliştirdiği araç olan Tucson, bir şehirli 4X4 olarak pazarda yer alıyor. Hafif arazi koşullarında da ilerleyebilen araç tek dizel motor seçeneği ile satılıyor. 2.0 litre hacmindeki bu motor 150 beygir güç ve 310 Nm tork üretiyor. 4x2 ya da 4x4 olarak da tercih edilebilen Tucson, ’Select’ ve ’Style’ olmak üzere iki farklı donanım seçeneği sunuyor. Otomatik vites isteğe bağlı olarak tercih edilebiliyor.

MITSUBISHI OUTLANDER


Sıra dışı tasarımı ile Mitsubishi’nin en fazla dikkat çeken modellerinden biri olan Outlander, hem bir şehirli araç olmayı başarıyor hem de markanın sahip olduğu 4X4 teknolojisi sayesinde hafif arazi koşullarında ilerleyebiliyor. Araçta, 2.0 litre 140 beygir gücünde tek dizel motor seçeneği görev yapıyor. Outlander tek donanım paketine sahip.

NISSAN X-TRAIL


[NISSAN X-TRAIL ]
Nissan’ın sahip olduğu 4X4 tecrübesini aktardığı araçlardan biri olan X-Trail, köşeli dış tasarımı ve sıra dışı iç dizaynı ile dikkat çekiyor. X-Trail, 2.0 litre 140 beygir gücünde benzinli ve 2.0 litre 150 beygir gücünde dizel motor seçeneklerine sahip. Araç ’SE’ ve ’LE’ olmak üzere iki farklı donanım seçeneği sunuyor. Her iki modelde de otomatik şanzıman standart olarak araçta yer alıyor.

SUZUKI GRAND VITARA


Suzuki’nin büyük bir operasyonla baştan yarattığı en önemli SUV modeli Grand Vitara, yeni görümü ve sunduğu özelliklerle sınıfının önemli arasında yer alıyor. Öncüsüne göre daha büyük boyutlara kavuşan Grand Vitara, 2.0 litre hacmindeki 140 beygir benzinli ve 1.9 litre 120 beygir dizel motor seçenekleri ile satılıyor. Benzinli versiyon 4 ileri otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor.

SUBARU FORESTER


Simetrik dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde başarılı yol tutuşuyla öne çıkan Forester, bunu aynı zamanda fazla yüksek olmayan karoserine borçlu. Asfalt kullanımı düşünülerek tasarlanan Forester’da 2.0 litre 158 beygir, 2.5 litrelik turbo 230 beygir benzinli motor seçenkelerinin yanı sıra 2.0 litre 147 beygirlik dizel motor seçeneği görev yapıyor. Araçta ’Trend’, ’Comfort’ ve ’Limited’ olmak üzere üç farklı donanım seçeneği mevcut.

VOLVO XC70


S60 modelinin karoseri üzerinde üretilen V70 station modelin 4X4 versiyonu olan XC70, otomobil konforu ile bir 4X4’ün yeteneklerini bir arada sunmayı başarıyor. Büyük bir bagaj hacmine sahip olan XC70’de iki farklı motor seçeneği mevcut. 2.5 litre hacmindeki benzinli motor 210 beygir güç üretirken dizel seçeneğini oluşturan yine aynı hacimli motor, maksimum 185 beygir güç üretiyor.

BMW'den iki yeni model geliyor


Türkiye'de lüks otomobil satışında önemli bir paya sahip BMW'nin, 2009'da piyasaya 2 yeni model sunacağı bildirildi.


Borusan Otomotiv BMW Satış Müdürü Faik Ahmet Akkök, bir tanıtım için geldiği Adana'da, AA muhabirine yaptığı açıklamada, BMW'nin 2009 yılına iddialı modellerle gireceğini söyledi.

Bu yıl eylül ayında Türkiye'ye getirdikleri yeni BMW-7 serisinden umutlu olduklarını anlatan Akkök, yeni yılla birlikte 2 yeni modeli daha piyasaya sunacaklarını kaydetti.

Akkök, 2009'un ilk yarısında BMW'nin önemli otomobillerinden biri olan Z4'ün Türkiye piyasasına gireceğini belirterek, “Z4'ün Türkiye lansmanını mart ayında gerçekleştireceğiz. İkinci yarıda da ürün yelpazesine X1'i ekleyeceğiz. Bunun yanı sıra hem X5'in hem x6'nın M modelleri (büyük motor hacmi), eylül sonrası yeni ürün olarak tüketiciyle buluşacak” dedi.

Akkök, belirli adetlerde getirilecek yeni modellerin rakiplerini zorlayacağını sözlerine ekledi.

Mercedes-Benz E serisi 20 saniyede açılabiliyor


Mercedes-Benz E serisi 20 saniyede açılabiliyor.



Mercedes-Benz'in tamamen yenilenen E-Serisi'nin Sedan, coupe ve T modellerinin satışa sunulmasından sonra, Cabrio modeli de gün sayıyor. Yeni E-Serisi Cabrio, Türkiye'de Mayıs 2010'da satışa sunulacak. Klasik kumaş tavanı ile cabrio geleneğini sürdüren yeni E Cabrio tasarlanırken "dört mevsim, dört kişi" sloganından yola çıkılmış. E-Serisi'nin dört kişilik cabrio modeli kış mevsiminde üstü kapalı olarak da sürüş keyfi ve konforu sunmayı hedefliyor. Aracın kumaş tavanı ise, 40 km/saat hıza kadar araç hareket halindeyken de 20 saniyede tamamen açılabiliyor ve arka koltukların arkasındaki özel bölümde saklanıyor. E Cabrio üstü kapalı olarak kullanıldığında ise bagaj hacmi 390 litreye çıkıyor. Yeni E-Serisi Cabrio'da güçleri 170 bg ile 388 bg arasında değişen motor seçenekleri bulunuyor.

Peugeot nun yeni yüzü SR1 Cenevre de sergilenecek


Peugeot nun yeni yüzü SR1 Cenevre de sergilenecek.


Konsept SR1 ile Peugeot'nun gelecekteki Tasarım çizgilerini gözler önüne seriyor. Konsept model, karoseri üzerinde yer alan yeni aslan logosunun simgelediği Peugeot'nun yeni kimlik ve imaj dünyasını temsil ediyor. Peugeot SR1 konsepti Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak. HYbrid4 teknolojisinin kullanıldığı araç 313 beygir gücünde, CO2 salımı 119 g/km, (elektrikli modda 0 emisyon), 4 tekerlekten çekiş gibi özelliklere sahip.

2011 Ford Mustang GT


2011 Ford Mustang GT

412 beygir ve 528 Nm tork üreten yeni motor, bu değerlerle 2010 model Mustang GT’deki 4.6 litrelik V8 motorun 97 bg ve 88 Nm üstüne çıkıyor.

Gücün artmasına rağmen Ford, altı vitesli otomatik şanzımanla donatılmış modeller için yakıt ekonomisinin şehiriçi 13.8 l/100km, otoyolda 9.4 l/100 km (eski modelde şehiriçi 13.8 l/100km, otoyol 10.2 l/100km idi) olacağını söylüyor. Ford yakıt verimliliğini artırmak için otomobile, İkili Bağımsız Değişken Eksantrik Mili Zamanlaması (Ti-VCT), elektrik destekli direksiyon sistemi (EPAS) uygulamış ve aerodinamik yapıyı iyileştirmek amacıyla arka bagaj kapağı üstüne ufak bir kanat takmış.

Şirket ayrıca Mustang’ın dinamiklerini de iyileştirmeye karar vermiş ve geliştirilmiş bir arka alt kontrol kolu, daha sıkı bir arka denge çubuğu, ön kule gergileri, daha sıkı bir ikincil travers ve yeni bir ön Z-bilezik takmış. Yeni Mustang seçenek olarak Brembo fren paketiyle donatılabiliyor. Bu paket benzersiz 19 inçlik alaşım jantları, performans lastiklerini ve Mustang GT500’den alınmış 14 inçlik havalandırmalı ön diskleri içeriyor.

Suzuki Yeni Delhi Otomobil Fuarı 2010 da R3 Konsept MPV yi tanıttı


Suzuki Yeni Delhi Otomobil Fuarı 2010 da R3 Konsept MPV yi tanıttı.


Ulusal televizyonda Canlı olarak tanıtılan R3 Konsept, Hindistan’da birçok amaç için otomobile ihtiyaç duyan, giderek artan sayıdaki tüketicinin dikkatini çekecek şekilde tasarlanmış. Araç üretime geçerse, istendiğinde koltukları katlanarak kayda değer miktarda ek bagaj hacmi sunması ile öne çıkacak.
Eğer alt kuruluş Maruti Suzuki India, otomobili piyasaya sürerse, arka yolcular, arkaya doğru açılan kapılardan geleneksel kapılara göre, çok daha kolay bir şekilde girip çıkabilecekler. Bu kapılar aynı zamanda kayan versiyonlara göre çok daha şık görünüyor.

Audi 2010



Audi özellikle 2010 yılında, üst segment süper mini A1, Sportback Konsepti’ni temel alan A7, yeni A8 limuzin ve R8 Spyder gibi bir Dizi yeni otomobili piyasaya sürecek. Özel ayrıntılar açıklanmamış olsa da, Otomobil yapımcısı Q5 Hybrid’i 2010’un sonunda tanıtacağını, satışların ise 2011’in ilk aylarında başlayacağını ifade etti.

Alman şirketi 2012’ye kadar yaklaşık 5.9 milyar avroyu, yani sabit varlıklarındaki toplam yatırımının %80’e yakınını yeni ürün geliştirmeye, geleneksel aktarma organlarının ileri derecede optimize edilmesine ve elektrikli ve hibrit modellerin geliştirilmesine ayırmayı planladığını belirtti.

AUDI AG’nin Finans ve Organizasyon bölümünün Yönetim Kurulu Üyesi Axel Strotbek, “Yeni ürünlere ve hareketlilik konseptlerine, örneğin elektrikli tahrike yapmayı planladığımız yatırımlarla, şirketimizin gelecekteki büyümesi için bir temel oluşturuyoruz,” dedi.